Sprzedaż internetowa to już nie tylko poboczny kanał dystrybucji. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana platforma sprzedażowa może przesądzić o sukcesie twojego biznesu. Odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy może pozytywnie wpłynąć na ruch na stronie oraz spowodować zwiększenie sprzedaży.
Sprzedaż internetowa to już nie tylko poboczny kanał dystrybucji. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana platforma sprzedażowa może przesądzić o sukcesie twojego biznesu. Odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy może pozytywnie wpłynąć na ruch na stronie oraz spowodować zwiększenie sprzedaży. Jak skutecznie wdrożyć sklep internetowy? Jak zwiększyć sprzedaż? Jak zachęcić klientów do zakupu na twojej witrynie? Oto kilka praktycznych porad.
Skuteczny e-marketing – kluczem do sukcesu
Planujesz wdrożyć sklep internetowy? A może chcesz zwiększyć sprzedaż? Aby zrealizować zamierzone cele, warto się na ich skupić i podążać za sprawdzonymi wskazówkami.
Prosta nawigacja na platformie
Aby skutecznie sprzedawać, warto zachęcić klienta do pozostanie na stronie tak długo, aż zdecyduje się na zakup konkretnego produktu. Aby tak się stało, warto zadbać o prostą i zrozumiałą dla konsumenta nawigację na stronie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli klient znajdzie to czego szuka – zdecyduje się na zakup. Dobrze widoczne menu i pasek wyszukiwania w każdej z podstron witryny, ułatwią poruszanie się po stronie oraz pozwolą w każdej chwili wrócić do strony głównej.
Prezentacja wizualna produktów
Kupując online, klienci nie mogą doświadczyć bezpośredniego kontaktu z nabywanym produktem. Zadbaj więc, by zdjęcia twojego asortymentu były w odpowiednim rozmiarze oraz dopasuj rozdzielczość do strony. Warto także zadbać o to, by fotografii nie było wiele. Może to powodować wolniejsze ładowanie się strony, co zniechęci klientów do dalszego przebywania na stronie.
Kupony i rabaty dla stałych klientów
Kupony lojalnościowe to popularny typ marketingu, którego celem jest utrzymanie pozyskanych klientów. Opiera się na premiowaniu i nagradzaniu klientów rabatami i specjalnymi kuponami, które mają skłonić ich do ponownych zakupów.
Opinie i marketing szeptany
Komentarze pozostawione na stronie lub serwisach społecznościowych są najsłynniejszą metodą komunikacji klientów i użytkowników witryn internetowych. Wyrażają opinię internautów na temat usług i produktów, którymi są lub byli zainteresowani. Opinie, pozostawione przez klientów są sposobem na zwiększenie sprzedaży, a te pozytywne skutecznie przyciągną nowych klientów.
Koszty dostawy
Jak wynika z badan opinii społecznej, klienci decydują się na zakupy online najczęściej wtedy, gdy dostawa jest darmowa. Jeśli twoja firma jest dopiero na początku swojej drogi i jesteś na etapie jej rozwijania, a koszty utrzymania nie pozwalają na darmową dostawę – wybierz rozwiązanie kompromisowe. Zdecyduj się n darmową dostawę powyżej konkretnej kwoty np. “przy zakupach za 100 zł, darmowa dostawa”. Ta informacja zachęci klientów do zakupu większej ilości produktów, w zamian za darmową dostawę.
“Reklama dźwignią handlu”
Dobrze rozwijający się biznes ma za sobą zawsze odpowiednie działania marketingowe. Bez tego trudno jest utrzymać biznes na rynku. Warto więc zaplanować kampanie marketingową na kanałach, takich jak: Google Ads, Instagram czy Facebook. W ten sposób skutecznie zwiększysz świadomość swojej marki wśród klientów oraz rozszerzysz sprzedaż.
Jak wypromować sklep online?
Usługi e-commerce to działania oferowane przez agencje e-commerce w celu rozpoczęcia promocji firmy w Internecie. Pomocny może okazać się także system PIM, który poprawia jakość informacji o produktach, co może stanowić szansę na zwiększenie zysku sprzedaży oraz optymalizację twojego biznesu w Internecie.