Jest tak wiele czynników, które sprawiają, że email marketing jest tak atrakcyjną i lukratywną metodą dotarcia do klientów.
Może to być jeden z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do klientów i może dotrzeć do większej liczby klientów na całym świecie. Informacje podane w tym artykule mogą pomóc w dostrzeżeniu korzyści płynących z korzystania z poczty e-mail w Twojej firmie.Na początku i na końcu Twojego e-maila marketingowego powinno znaleźć się wezwanie do działania dla Twoich klientów. Jasno określ, czego oczekujesz od klienta, i umieść co najmniej dwa oczywiste linki do Twojej witryny. Korzystaj z jasnych sugestii, które kierują klientów do oferty promowanej przez Twój e-mail.Dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy, a następnie skup się na ich pragnieniach i potrzebach. Po tym, jak kilka osób przeczyta Twoje e-maile, zastanów się, jak skłonić ich do poproszenia znajomych o rejestrację. Ważne jest, aby dodać link do subskrypcji do swoich e-maili. Przy odrobinie szczęścia ludzie mogą przekazać go znajomym, którzy mogą być zainteresowani. Może to pomóc w organicznym rozwoju czytelników.Traktuj każdego czytelnika jak związek. Zapytaj w pierwszym e-mailu o zgodę na wysłanie kolejnych. W drugim e-mailu powiedz im, jakich rabatów, produktów i usług mogą oczekiwać w przyszłych wiadomościach e-mail. W trzecim e-mailu i później zapoznaj się z treścią, którą obiecałeś im dostarczyć.Upewnij się, że Twoi subskrybenci wiadomości e-mail dokładnie wiedzą, czego mogą się od Ciebie spodziewać. Doskonałym sposobem na to jest uczynienie pierwszego e-maila do każdego nowego subskrybenta domyślną wiadomością informacyjną.
Powinieneś określić, jakiego rodzaju treści zamierzasz im wysyłać, a także wskazać częstotliwość wiadomości, których mogą od Ciebie oczekiwać.Powinieneś wysyłać swoje e-maile jako zwykły tekst raz na jakiś czas, zamiast zawsze wysyłać je w formacie HTML.
Daje to bardziej osobisty charakter i pomaga subskrybentowi poczuć, że próbujesz się połączyć. Nie używaj go jednak zbyt często, ponieważ wtedy możesz być postrzegany jako zbyt nieprofesjonalny.Nadaj swoim e-mailom marketingowym taką samą uwagę, jak treść witryny i inne materiały marketingowe. Zbyt często firmy przyjmują zbyt luźne podejście do swoich działań e-mail marketingowych, a pozornie drobne błędy, takie jak literówki, kończą się podkopywaniem postrzegania przez czytelników ich poziomu profesjonalizmu. Zanim dodasz e-mail do swojej rotacji marketingowej, zadaj sobie pytanie, czy zainspirowałby Cię do zakupu.Przed dodaniem jakiejkolwiek osoby do swojej listy e-mail zawsze pytaj o jej zgodę. Jeśli wyślesz niechciane wiadomości, w najlepszym razie odbiorcy zrezygnują z ich subskrypcji lub wyrzucą je, a w najgorszym zgłoszą je jako spam. Jeśli do Twojego dostawcy poczty e-mail zostanie wysłanych wiele skarg, możesz mieć kłopoty z powodu naruszenia zasad dotyczących spamu.Pozyskując adresy e-mail za pośrednictwem witryny w celach marketingowych, upewnij się, że formularz rejestracji jest krótki. Ogólnie możesz ograniczyć informacje wymagane do rejestracji tylko do imienia i adresu e-mail. Nazwy są przydatne do personalizacji wiadomości e-mail. Jeśli jednak uważasz, że nawet imię i nazwisko może być za dużo, możesz ograniczyć formularz rejestracyjny tylko do adresu e-mail.Korzystaj z różnych platform, aby dokładnie sprawdzić, jak wygląda wiadomość e-mail marketingowa. Po udoskonaleniu materiałów przetestuj je przy użyciu wszystkich głównych przeglądarek, różnych klientów poczty e-mail i różnych systemów operacyjnych, w tym Linux. Twoja wiadomość może wyglądać świetnie podczas przeglądania przez konto Gmail, ale może nie wyglądać tak atrakcyjnie dla użytkownika Maca korzystającego z klienta poczty e-mail dostarczonego przez dostawcę usług internetowych.Nie ma wątpliwości, że marketing e-mailowy jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do milionów ludzi. Można go dostosować do różnych typów klientów i może być świetnym sposobem na nagradzanie wiernych klientów ofertami specjalnymi. Postępuj zgodnie z technikami i sztuczkami z powyższego artykułu, aby zbudować lojalną kampanię e-mail marketingową.