Sport nigdy nie wychodzi z mody. Moda na niego może się co najwyżej zmieniać w zależności od pory roku i aktualnie popularnych sportowców. Dlatego działalność biznesowa w tym obszarze to nie tylko mordercze treningi i pięcie się w drabince zawodów z coraz wyższą pulą nagród. Zainteresowanie sportem, spryt i umiejętność wyczucia potrzeb rynku to sposoby na to, by rozwinąć przedsiębiorstwo gwarantujące zaopatrzenie dla miłośników ruchu – sklep ze sprzętem sportowym.

1. Lokalizacja to podstawa

Jak w każdym tego rodzaju przedsięwzięciu, konieczne jest zapoznanie się z lokalnym rynkiem i przygotowanie biznesplanu. Jeśli w okolicy funkcjonuje oblegany Decathlon, otwieranie kolejnego sklepu ze sprzętem sportowym nie ma wiele sensu. Wybór lokalizacji zależy w dużej mierze od wielkości planowanego sklepu. Idealną może wydawać się lokalizacja w centrum miasta, tam, gdzie można liczyć na duży ruch. Jednak jeśli celem jest otwarcie dużego sklepu z bardzo szerokim asortymentem, kryterium będzie możliwość znalezienia lokalu o odpowiednich wymiarach, a to nie zawsze będzie możliwe w ścisłych centrach miast. Najlepsze lokalizacje to również wyższy czynsz, na co w długofalowej skali trzeba mocno zwrócić uwagę.

2. Dobra organizacja obrotu

Gdy uda się znaleźć odpowiednie miejsce na sklep ze sprzętem sportowym, konieczne jest zadbanie o właściwy wystrój oraz starannie dobrany asortyment. W pierwszej kwestii należy pamiętać, by za wszelką cenę unikać chaosu – bałagan zniechęci każdego klienta, a strategia ,,zagubiony klient więcej widzi, więc więcej kupi” niekoniecznie sprawdzi się w przypadku sklepu ze sprzętem sportowym. Lokal musi być podzielony na sekcje w zorganizowany i przemyślany sposób, by zachęcać klienta podobnymi do przez niego poszukiwanych towarami lub gadżetami do nich. Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym musi być świadomy tego, że asortyment będzie się sprzedawał w różnych ilościach w zależności od pory roku, dlatego co zamówić i w jakich ilościach powinno być poddane starannej analizie.

3. Reklama – jak cię widzą, tak kupują

,,Reklama dźwignią handlu” to nie pusty slogan. Wyrobienie sobie pozycji rynkowej to jedno, ale utrzymanie tej pozycji i rozszerzanie bazy klientów to drugi ważny obowiązek każdego właściciela sklepu ze sprzętem sportowym. Współcześnie możliwości reklamowania usług są bardzo szerokie i nie opierają się jedynie na reklamach w mediach czy ulotkach rozdawanych na ulicy. Trzeba przywiązać wagę do ogólnego wizerunku marki i dbać o to, by kojarzyła się klientom nie tylko z samą sprzedażą sprzętu sportowego, ale i z działalnością poza sprzedażą. Dobrym wyjściem jest np. sponsoring lokalnych wydarzeń sportowych lub samodzielna organizacja sportowych eventów. Takie zabiegi sprawią, że sklep ze sprzętem sportowym będzie kojarzony z działalnością społeczną i dobrą zabawą, a to przyciągnie z kolei potencjalnych klientów do sklepu.

4. Sklep online

Obecnie coraz chętniej wybieraną opcją zakupów są zakupy online. Sklepy sportowe online np. https://sport-blast.pl/ cieszą się bardzo dużą popularnością wśród klientów, którzy planują stworzyć domową siłownię. Przede wszystkim dlatego, że taki sklep działa 24/7 i możemy zrobić w nim zakupy w dowolnej chwili. Jako konsumenci mamy także prawo dokonać zwrotu, jeżeli jakiś produkt nie przypadł nam do gustu lub okazał się po prostu za mały / za duży.