Rynek usług produkcji stron internetowych cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem przedsiębiorstw, firm małych i dużych, osób pracujących na własną rękę (w mowie potocznej zwanych freelancerami). Nierzadko również widujemy osoby, prezentujące własne CV – wraz z portfolio – w formie strony internetowej.
Jest to niezwykle dobra forma przedstawiania siebie, pokazuje się tym samym swoje zdolności nadążania za trendami, otwartość umysłu na nowe idee jak i umiejętność adaptacji do ciągle zmieniającej się rzeczywistości z coraz to nowymi udogodnieniami. Jest to faktem niepodważalnym, iż ciągły wzrost technologiczny na rynku spowoduje konieczność posiadania własnej wirtualnej wizytówki w formie strony internetowej, a osoby owej nieposiadające będą w niedalekiej przyszłości na straconej pozycji. Jest to tylko jeden z przykładów konieczności zaistnienia podaży usług takich jak tworzenia stron internetowych na rynku.
Nieuniknionym następstwem elektryfikacji na początku lat 20. oraz rozpowszechniania się sieci internetowych na całym świecie, w tym nawet w biedniejszych krajach Afryki, jest konieczność zaistnienia przedsiębiorstw na listach Google. Dzieje się tak, między innymi z faktu, że turyści odwiedzający poszczególne kraje posiadają nawyk poszukiwania noclegów i miejsc do zjedzenia posiłków właśnie za pomocą swoich urządzeń połączonych z Internetem.
W Polsce świadomość zalet zaistnienia w Internecie zdaje się nie odbiegać od zachodnich standardów. Coraz więcej – nawet starszych – przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z konieczności posiadania własnej strony internetowej będącej reklamą, lub nawet funkcjonalnym sklepem internetowym z wysyłką na Polskę czy świat. Najwięcej firm trudniących się projektowaniem stron www mieści się w Warszawie. Choć również w nieco mniejszych miastach jest możliwość skorzystania z takich usług IT jak tworzenie stron. Siedlce dla przykładu również rozwinęły się pod tym względem. Na przestrzeni ostatnich lat powstało tam kilkanaście firm specjalizujących się w budowaniu witryn.
Dochodzimy więc do wniosku, że w ciągu najbliższych lat prosperowanie bez własnej strony internetowej najprawdopodobniej okaże się niemożliwe. Już teraz jest to jeden z czynników, determinujących zauważalny przyrost finansowy.