Doradztwo marketingowe jest to proces, w którym agencja, zatrudniająca specjalistów z tej dziedziny sugeruje strategię działania, mającą na celu osiągnięcie założeń biznesowych Twojej firmy. Z doradztwa marketingowego możesz korzystać nawet mając własny dział marketingu.

Czym jest doradztwo marketingowe?

Doradztwo w marketingu jest procesem, w którym specjaliści udzielają porad, proponują strategie i pomagają podejmować lepsze decyzje biznesowe w celu osiągnięcia założonych planów firm. Zanim zostaną podjęte działania, niezbędne są konsultacje marketingowe, podczas których przedsiębiorcy przedstawiają swoje oczekiwania. Aby udzielić wsparcia, potrzebna jest przede wszystkim analiza potrzeb klienta i opracowanie strategii marketingowej. Aby wdrożyć odpowiednie działania, doradztwo marketingowe monitoruje konkurencję.

Specjalistyczna wiedza i wieloletnie doświadczenie w zakresie marketingu pozwala na podjęcie skutecznych działań marketingowych. Doradztwo marketingowe pomaga firmie zbudować pozytywny wizerunek marki, celem pozyskania jak największej liczby klientów oraz partnerów biznesowych. Konsulting marketingowy prowadzi więc takie działania promocyjne, które pozwolą firmie zająć wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Czym jest strategia marketingowa?

Doradztwo marketingowe pomoże opracować strategię marketingową, która będzie skuteczna i dopasowana do możliwości finansowych danej firmy. Podczas jej wdrażania specjaliści biorą pod uwagę takie aspekty jak:  

  • optymalizacja witryny pod kątem SEO – słowa kluczowe, meta-opisy, linki wewnętrzne, odpowiednia struktura strony,
  • kreowanie wartościowej treści – tworzenie informacyjnych artykułów blogowych, poradniki i infografiki, wideo edukacyjne, e-booki
  • wykorzystanie mediów społecznościowych – relacje z klientami, promocja treści, świadomość marki, targetowanie grupy docelowej, monitorowanie konkurencji i analiza reakcji klientów,
  • kampanie e-mail marketingowe – spersonalizowane wiadomości, tworzenie wartościowej treści, automatyzacja procesu, testowanie i optymalizacja, zgodność z przepisami i prywatnością,
  • reklamy Google Ads – precyzyjne targetowanie, rozbudowane opcje reklamowe, pomiar skuteczności, elastyczność budżetu, zgodność z przepisami i prywatnością,
  • marketing afiliacyjny – partnerstwo z odpowiednimi witrynami lub influencerami, umowa o prowizję, monitoring i raportowanie wyników, budowanie długotrwałych relacji,
  • recenzje i rekomendacje klientów – zachęcanie do udzielania opinii, wykorzystanie różnych platform, promowanie pozytywnych opinii, budowanie relacji z klientami.

Strategie marketingowe online muszą być dostosowane do profilu i wielkości firmy, specyfiki branży oraz preferencji konsumentów.

Jakie działania marketingowe podejmuje doradca?

Doradca marketingowy jest osobą doświadczoną, z dogłębną wiedzą, pomagającą firmom w osiągnięciu sukcesu. Specjalista zajmuje się analizą trendów i konkurencji oraz opracowywaniem spersonalizowanych strategii marketingowych, które muszą być dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Ekspert ustala ceny i metody dystrybucji towarów, a także wykonuje pozycjonowanie produktów bądź usług. Planuje przeprowadzanie kampanii, tworzy koncepcje reklamowe oraz termin ich realizacji.

Monitoruje efektywność działań marketingowych, zbiera dane i analizuje wyniki. Specjalista pomaga w budowaniu silnej marki, poprzez kreowanie jej wizerunku w sieci. Doradca marketingowy może pracować w agencji marketingowej lub jako freelancer. Zawsze jednak korzysta z odpowiednich narzędzi, które pozwalają skutecznie promować marki.