Obecnie na krajowym rynku działalność prowadzi wiele firm z branży e-commerce, czyli tak zwanego handlu internetowego.
Specjalizują się one w sprzedaży różnych typów towarów, które są zamawiane i opłacane przez klientów drogą internetową, a następnie są one wysyłane do odbiorców za pośrednictwem poczty czy też firm kurierskich. Okazuje się, że aktualnie stosowanych jest wiele różnych modeli sprzedaży. Jednym z nich jest tak zwany dropshipping, który zyskuje coraz większą popularność ze względu na swoje różne zalety. Warto dowiedzieć się czegoś na ich temat.
Podstawowe informacje o dropshippingu
Pod pojęciem dropshipping kryje się specjalny model sprzedaży zapewniający wiele udogodnień sprzedawcom detalicznym działającym za pośrednictwem Internetu. Polega on na tym, że klient składa zamówienie u sprzedawcy, który następnie przekazuje je wraz z płatnością (pomniejszoną o swoją marżę) do hurtowni. To hurtownia odpowiada za przygotowanie i wysłanie przesyłki pod wskazany adres. Cały proces jest dość łatwy w obsłudze dzięki specjalnym systemom sklepów oraz hurtowni.
Dropshipping jest godny polecenia ze względu na brak konieczności posiadania dużej przestrzeni magazynowej. Dzięki takiemu modelowi sprzedaży nie trzeba też martwić się pakowaniem i wysyłaniem towarów. Często hurtownie umożliwiające współpracę na takich zasadach oferują dodatkowe usługi, takie jak na przykład obsługa zwrotów. Dla sprzedawcy detalicznego taka opcja jest wygodna i często może on prowadzić sprzedaż posiadając siedzibę firmy w zwykłym domu lub mieszkaniu.
Można zauważyć, że dropshipping posiada sporo atutów. Niejedna hurtownia bielizny w Warszawie, a także inne hurtownie w stolicy oraz pozostałych miastach, udostępniają sprzedawcom detalicznym ten model sprzedaży. Wystarczy tylko poszukać stron internetowych takich hurtowych dostawców, aby poznać zasady działania całego systemu oraz warunki ewentualnej współpracy. Hurtownie takie oferują współpracę ze sprzedawcami z całego obszaru naszego kraju, więc są dostępne dla każdego.