Digital marketing i nowe narzędzia otworzyły drzwi do nowych dróg komunikacji z klientami, ale e-mail marketing pozostaje popularnym kanałem dotarcia do klienta i budowania relacji. A najlepszą okazją do nawiązania ponownego kontaktu z odbiorcami jest e-mail remarketing. E-maile umożliwiają organizacjom nie tylko budowanie relacji z klientem, ale także wykazują rosnące wskaźniki klikalności i otwarć.
E-mail jest cyfrowym narzędziem w Twojej skrzynce z narzędziami marketingowymi B2B. Integruje się z każdym innym kanałem marketingowym, od wyszukiwania do spersonalizowanych e-maili i banerów, aż do remarketingu.
Za pomocą e-maila możesz witać nowych potencjalnych klientów, dbać o osoby, które już znajdują się w Twoim portfolio i kwalifikować je do dalszego kontaktu z zespołem sprzedaży. W przeciwieństwie do innych kanałów, e-mail nie musi czekać, aż ktoś go otworzy. Masz pozwolenie na wejście do najbardziej prywatnej przestrzeni – skrzynki odbiorczej Twojego klienta. Żaden inny kanał nie daje Ci takiej możliwości osiągnięcia tak bliskiego, indywidualnego kontaktu.
Jak każde narzędzie, e-mail jest jednak najbardziej efektywny, gdy posługujesz się nim ostrożnie i strategicznie. Wymaga on odpowiedniej opieki i obsługi, aby był najbardziej efektywny. Niezależnie od tego, czy rozpoczynasz nowy plan marketingowy od podstaw, czy chcesz wprowadzić remarketing i wzmocnić plan, który już posiadasz.
Jakie są korzyści z remarketingu dla e-commerce?
Remarketing wymaga odrębnych strategii, a co za tym idzie, korzyści jakie przynoszą również będą różne. Jeśli zastanawiasz się, czy inwestycja w remarketing jest warta zachodu, przeczytaj poniżej, jak może znacząco przyczynić się do poprawy wyników Twojej firmy.
Z samych kampanii retargetingowych Google, firmy doświadczają 161% wzrostu współczynnika konwersji. Mówi się, że e-mail marketing zwiększa przychody o 11%. 47% ludzi twierdzi, że są skłonni poświęcić prywatność dla lepszej oferty. Remarketing i retargeting pchają więcej klientów w dół lejka sprzedaży, i robią to szybciej.
Jeśli jeszcze nie wiesz, pozyskanie nowego klienta jest pięciokrotnie bardziej kosztowne niż jego utrzymanie. To, co jest wygodne w remarketingu i retargetingu, to fakt, że osoby, do których docierasz, już w jakiś sposób weszły w interakcję z Twoją treścią.