Branża farmaceutyczna inwestuje ogromne kwoty w działania reklamowe i nie ma w tym nic dziwnego, biorąc pod uwagę ogrom konkurencji na rynku. To, co może jednak zastanawiać, to fakt, że większość tych działań jest kierowanych na bardziej tradycyjne media takie jak telewizja, radio i prasa. Jeśli chodzi zaś o obecność w Internecie, wiele firm zdaje się lekceważyć ten kanał niemal całkowicie. Tymczasem, drzemie w nim ogromny potencjał! Wydaje się to być ważne choćby ze względu na możliwości precyzyjnego targetowania reklam internetowych. Jakie dokładnie możliwości daje nam wirtualna sieć i jak można je wykorzystać?

BrandGarden

Zaistniej tam, gdzie innych nie ma

Pierwszym obszarem o jaki powinni zadbać producenci leków i produktów leczniczych to optymalna strategia SEO. Wiele osób jeszcze przed wybraniem się do lekarza sprawdza swoje objawy w wyszukiwarce Google. I choć niekoniecznie jest to zachowanie, które należy wspierać, nie zmienia to faktu, że jest to potencjalna okazja dla zaistnienia marki. Obecność w TOP3 wyników to gwarancja wzrostu rozpoznawalności, a co za tym idzie i sprzedaży. Co prawda, frazy w branży farmaceutycznej charakteryzują się wysoką konkurencyjnością, lecz korzyści jakie możemy osiągnąć wydają się być warte inwestycji. Kolejnym obszarem w sieci, gdzie warto jest skierować swoje wysiłki są media społecznościowe. Tutaj obecna sytuacja wygląda być może jeszcze gorzej.

Naturalnie, działalność w social media nie obędzie się bez interakcji z Klientami, a to ryzyko potencjalnie negatywnej konfrontacji. Niemniej jednak, tutaj znowu możemy zyskać wiele. Jeśli nawiążemy współpracę z odpowiednimi specjalistami, z każdego konfliktu możemy wyjść zwycięsko i znacznie poprawić wizerunek swojej firmy. Warto też wspomnieć o potencjale content marketingu, który wręcz idealnie wpisuje się w wymagania branży farmaceutycznej. Wykorzystaj Internet, aby stworzyć wizerunek specjalisty oferującego rzetelne informacje, a zapewni to wzrost zaufania wobec Twojej marki. To wszystko zaś przekłada się również na sukces komercyjny.

Postaw na sprawdzonych wykonawców

Ze względu na złożoność branży farmaceutycznej, a przede wszystkim jej działań reklamowych, warto zdecydować się na agencję, która posiada już doświadczenie w tym obszarze. Przede wszystkim pozwoli to uniknąć potrzeby zapoznania się od podstaw ze wszystkimi wymogami prawnymi. Oczywiście, jeśli faktycznie chcemy wykorzystać potencjał drzemiący w reklamie internetowej, to jest to kolejny aspekt, który musimy wziąć pod uwagę. Portfolio z realizacją spotów reklamowych i reklam radiowych, a przy tym umiejętność wdrożenia kampanii w social media? To połączenie idealne! Dobra agencja powinna oferować usługi z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych, co ułatwi wzajemne zrozumienie i przybliżenie Klientowi zalet mniej znanego nośnika jakim jest Internet.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją reklamową BrandGarden.