Prowadzisz działania reklamowe w Google Ads, ale do tej pory nie miałeś jeszcze okazji korzystać z kampanii remarketingowych? A może już korzystałeś z remarketingu, ale coś poszło nie tak i nie do końca jesteś zadowolony z wyników kampanii. W tym artykule przybliżamy najważniejsze informacje na temat remarketingu w Google Ads.
Jak działa remarketing?
Remarketing w Google to typ kampanii w Google Ads, który polega na ponownym wyświetleniu reklamy użytkownikowi, który już był na Twojej stronie internetowej. Aby móc korzystać remarketingu należy zaimplementować na stronie internetowej tag remarketingowy, którzy umożliwi zapisywanie cookies użytkowników. Ten tag umożliwi gromadzenie użytkowników na listach remarketingowych. Podczas konfiguracji tagu remarketingowego domyślnie tworzona jest lista remarketingowa, która zawiera użytkowników, którzy mieli styczność ze stroną w przeciągu ostatnich 30 dni.
Kto widzi reklamy remarketingowe?
Możesz wyświetlić reklamę wszystkim tym, którzy mieli kontakt ze stroną www. Bardziej zaawansowanym sposobem i zarazem skutecznym jest segmentacja użytkowników. Warto wyodrębnić tych, którzy wg Twojej intuicji lub wg wykonanych przez Ciebie analiz – z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu lub wykonają inny cel na stronie, np. wypełnią i wyślą formularz kontaktowy, zapiszą się do newslettera, spędzą określony czas w witrynie, pobiorą plik pdf, itp.
Emisja reklam w remarketingu
Tworząc remarketing w ramach kampanii Google Ads musisz pamiętać, aby odpowiednio dostosować komunikację reklam. Pamiętaj, że kampania skierowana jest do osób, które w przeszłości miały już kontakt z Twoją stroną. Prawdopodobnie pamiętają oni Twoje usługi lub produkty. Stwórz teksty reklam w taki sposób, by zwiększyć efektywność kampanii. To bardzo ważne, aby wykorzystać tę przewagę i dostosować lepiej treści reklam. Możesz na przykład w reklamie komunikować „Wróć i dokończ zakupy” jeżeli wiesz, że użytkownik był w koszyku w sklepie internetowym i nie sfinalizował transakcji. W przypadku kampanii remarketingu kierowanej do osób, które rozpoczęły czytanie bloga i spędziły tam więcej czasu niż inni użytkownicy – możesz wyświetlić reklamy, które zachęcą do ponownego wejścia i przeczytania już innych, nowszych wpisów. Wtedy komunikat w reklamie „Przeczytaj kolejny wpis na blogu” będzie bardziej efektywny niż „Przeczytaj wpis na blogu”, użytkownik widzi spersonalizowaną reklamę, która wskazuje na fakt, iż był on wcześniej na stronie i odwiedził blog.
Rodzaje remarketingu w Google Ads
Remarketing najczęściej spotkać można w postaci statycznych banerów graficznych. Takie banery zlecić można grafikowi komputerowemu lub też wykonać samodzielnie np. w Google Web Designer. Innym sposobem wyświetlenia reklam w remarketingu jest stworzenie reklam elastycznych. Są to reklamy, w których treści automatycznie generowane są przez system. Treści te pobierane są z szablonu, który konfiguruje się podczas tworzenia kampanii remarketingu. Ten szablon reklamy elastycznej zawiera kilka wersji nagłówków, tekstów opisu oraz wiele wersji obrazów. Na podstawie jednego szablonu system wyświetla reklamy w ponad 20 różnych dostępnych rozmiarach reklam. W dodatku w każdym z tych rozmiarów może pojawić się inna wersja reklam z uwagi na wiele wersji nagłówków, tekstów opisu i różnych zdjęć. System sam wybierze i wyświetli częściej te, które przyniosą lepszą skuteczność reklam. Wszystko za sprawą uczenia maszynowego w Google Ads.
Trzecim rodzajem reklam są reklamy dynamiczne, które można spotkać w kampaniach eCommerce. Dynamiczne reklamy w remarketingu umożliwiają na wyświetlenie użytkownikom tych produktów, które przeglądali wcześniej w sklepie internetowym. Taki typ reklam jest bardzo skuteczny, ponieważ treść reklamy dostosowuje się do każdego użytkownika wyświetlając dokładnie to co widział już wcześniej zapoznając się z ofertą sklepu internetowego.
Oprócz standardowej formy reklam w formie banerów są jeszcze dwie. Być może nie są najpopularniejsze, ale nie można ich lekceważyć. Przetestuj je w swojej kampanii i sprawdź na własnym biznesie – zobaczysz, że potrafią one wygenerować dodatkowe konwersje i zwiększyć efektywność kampanii. Pierwszym z typów jest reklama wideo. Coraz więcej firm decyzje się na kampanie wideo na YouTube, ale nie tak dużo jakby spojrzeć na ogół promujących się biznesów w Google Ads. Wchodząc w kampanie video warto na początku przetestować właśnie remarketing. Dzięki temu zobaczysz jak Ci, którzy już znają Twoją markę odbiorą wideo, czy dokonają transakcji, czy dzięki nim zarobisz. Na dużej próbie osób w remarketingu, będziesz mógł w stanie wyciągnąć wniosek czy to działa w przypadku Twojej kampanii. Jeżeli tak, to warto rozszerzyć te działania.
Ostatnim typem jest mailing w Gmail. Ten typ reklam też spotykany jest coraz częściej. Jednak warto podejść do Gmaila z większą uwagą. Zaplanuj działania reklamowe w poczcie elektronicznej Google. Tam dotrzesz do użytkowników kierując reklamy wg zainteresowań, kontekstowo, ale także w ramach remarketingu!
Wiesz już jak działa remarketing i znasz podstawowe zasady działania tego typu kampanii. Zastanów się jeszcze raz, które typy reklam będą dla Ciebie najbardziej skuteczne i zacznij wdrażać w życie skuteczne rozwiązania!