Google umożliwia nam stworzenie wizytówki firmy, gdzie będziemy mogli umieścić podstawowe informacje.
Wizytówka wyświetla się w przypadku kiedy użytkownik podaj konkretne zapytanie, przykładowe dotyczące nazwy naszej firmy. W przypadku wizytówki możemy umieścić zdjęcia, opisać czym zajmuje się nasza firma, podajemy oczywiście także adres, numer telefonu czy też godziny otwarcia. Dzięki temu klienci mogą nas łatwo znaleźć, dodatkowo szybko zlokalizują nas także na mapie.
Jak przygotować i promować wizytówkę Google?
Dzięki wizytówce nasza firma będzie wyświetlała się w mapach Google, także na zapytania dotyczące naszej branży. Jeżeli klient będzie poszukiwał punktu usługowego w danym mieście wówczas nasza firma może pojawić się w wynikach wyszukiwania także na mapce. Dzięki temu możemy docierać do nowych klientów, jest to bardzo skuteczny sposób reklamy. Wizytówka jest bezpłatna, zatem będzie to dobry sposób na promocję. W przypadku wizytówki nasi klienci mogą pozostawiać opinie, warto zwrócić uwagę aby zadbać o zadowolenie klienta aby pozostawił on pozytywną opinię. Przy naszej stronie będzie pojawiała się punktacja, maksymalnie możemy otrzymać pięć gwiazdek, opinie Google mogą wpływać na wybór naszej firmy, Nawet jeżeli jesteśmy małą firmą usługową przy dużej konkurencji wówczas jeżeli posiadamy dobre opinie klienci mogą chętnie wybierać nas zamiast konkurencji.
Pozycja naszej wizytówki w wynikach wyszukiwania może być różna, w zależności od zapytania możemy znaleźć się przykładowo w Top3 co da nam wiele wejść. Czynnikiem który decyduje o kolejności wyświetlania firm znajdujących się w mapach decyduje przykładowo odległość oraz trafność zapytania. Warto przygotować odpowiedni opis naszej firmy gdzie znajdą się właściwe dla naszej branży słowa kluczowe. Możemy także przygotować własne zdjęcia wysokiej jakości, obecnie Google umożliwia także oferowanie produktów oraz usług w wynikach wyszukiwania z czego możemy skorzystać. Dzięki temu pozycja naszej firmy wzrośnie. Warto aby nasza strona znalazła się wizytówkach firmy, portalach ogłoszeniowych są to tak zwane wizytówki NAP, które będą zawierały informacje kontaktowe naszej firmy, w ten sposób zwiększamy rozpoznawalność.
Z pewnością pozycjonowanie wizytówki google, będzie zależało od wielu czynników, z których najważniejsza jest lokalizacja. Warto zadbać o linki z lokalnych portali, stworzyć wirtualne wizytówki, skorzystać z lokalnych serwisów ogłoszeniowych. Naturalnie należy także zdobywać mocne linki tematyczne.